2013. október 19., szombat

Sajtos krémleves



Krémleves, annyira finom, ahogy a sajt selymessé teszi... Egy vacsira is bevállaljuk. Gabriellának köszönjük a receptet.
 
 

Hozzávalók: (4 személyre)

- 4 szelet előző napról megmaradt kenyér
- 3 evőkanál vaj
- 2 evőkanál liszt
- 2 db leveskocka
- fél liter tej
- 10 dkg ementáli sajt (én 5 dkg trappista sajtot és 5 dkg karaván füstölt sajtot tettem bele, szerintem isteni volt a két sajttal keverve)
- só
- őrölt fehérbors
- őrölt szerecsendió
- szárított petrezselyem (de nyáron lehet friss, apróra vágott petrezselyem)


A kenyeret kockákra vágom és 1 evőkanál vajban aranybarnára, ropogósra sütöm. A sajtokat lereszelem.
(A sajtot akkor lehet legjobban reszelni, ha elég kemény. A puha fajtákat vágjuk inkább kockára, és hagyjuk úgy felolvadni a levesben.)
Megolvasztom a 2 evőkanál vajat, beleszórom a lisztet és fehéredésig keverem. Felengedem fél liter vízzel, és simára kevergetem, majd a levest 10 percig főzöm.
Ezután hozzáöntöm a tejet, beleteszem a húsleveskockákat és ismét felfőzöm.
Beleszórom a sajtokat és addig keverem, amíg el nem olvad, majd leveszem a tűzről.
Sóval, borssal, szerecsendióval ízesítem. (a szerecsendióval óvatosan, mert elég intenzív íze van)
Kenyérkockákkal és petrezselyemmel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése