2013. október 19., szombat

Mazsolás kuglóf

Annyira jól néz ki, meg kellett itt osztanom egy gyönyörű oldalról Gabrielláéról, ahol még sok csodás receptet találtok.


Hozzávalók a tésztához: (22 cm átmérőjű kuglóf formához)

- 50 dkg liszt
- 2 dkg élesztő
- 5 dkg kristálycukor
- 6 dkg puha vaj
- 2 2 tojássárgája
- kb. 2 dl langyos tej
- 1 csipet só
+ 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 1-2 evőkanál tej

A töltelékhez:

- 5 dkg mazsola
- 15 dkg porcukor
- 10 dkg vaj
+ mazsola az áztatáshoz
- 1 evőkanál tej

Kevés cukros tejben felfuttatom az élesztőt, majd a liszttel, tojássárgákkal, a puha vajjal, csipet sóval és annyi tejjel bedagasztom a tésztát, amellyel egy közepesen lágy tésztát kapok.
Különválasztom a tészta felét, amit összegyúrok a kakaóporral és 1-2 evőkanál tejjel. Letakarva mindkét tésztát 20-25 percig kelesztem, majd átgyúrom, és a duplájára kelesztem kb. 25-30 percig.
A világos tésztát kinyújtom 35x20 cm-es téglalapra, jó vastagon megszórom a porcukorral, ráhintem az előzőleg megmosott és tejbe áztatott mazsolát, majd  akis kockákra vágott vajat.
Kinyújtom a kakaós tésztát is ugyanekkorára, ráhelyezem a világos tésztára, szorosan feltekerem (mind a bejglit) és a kivajazott kuglóf formába helyezem.
Pihentetem még kb. 25 percig, megszurkálom néhány helyen, hogy a gőz távozni tudjon sütés közben és ne nagyon repedjen szét, majd előmelegített 180 fokos sütőben kb. 40 percig sütöm. (Sütéskor alá teszek egy tepsit, mert a vaj esetleg kifolyhat belőle.)
Sütés után 5 percig pihentetem, aztán kiborítom a formából, mert beleragad. Porcukorral meghintve tálalom.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése