2012. április 30., hétfő

Amerikai palacsinta

A fiam imádja az amerikai palacsintát. Viszont sosem volt olyan igazi, mint amit Amerikában ettem. Persze az késztermék volt, dobozban árusítják. Régóta keresek egy igazi receptet. A Savory Sweet Life weboldalán találtam egy receptet, ez remélem jó lesz, alig várom, hogy kipróbáljam.


Ehhez a recepthez író kell. Gyermekkoromban találkoztam a boltokban íróval, azóta nem láttam, persze lehet, hogy csak nem vettem észre. Ha nincs író, lehet helyettesíteni fele tejjel, fele tejföllel.
Hozzávalók:
  • 1 és 3/4 csésze író
  • 2 tojás
  • 4 evőkanál olvasztott vaj
  • 1 csomag vaniliáscukor
  • 2 csésze liszt
  • 4 evőkanál cukor
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1/2 teáskanál só
  • 4 evőkanál tej
  • Keverd össze robotgéppel az írót, a tojást, a vajat és a vaníliát.
  • Keverd össze a lisztet, sót, szódabikarbónát, sütőport, cukrot. Majd lassan add hozzá a tojásos keverékhez. Addig keverd, míg sűrű és sima lesz.
  • Végül tedd bele kanalanként a tejet. A tészta legyen olyan állagú, mint a méz.
  • Melegíts fel közepes lángon egy tapadásmentes serpenyőt, és kend meg kevés olajjal.
  • Tegyél egy adag palacsintát a serpenyőbe. Ha buborékos a felszíne és az alja aranybarna, akkor óvatosan fordítsd meg. A másik oldalát is kb. 30 másodpercig süsd, vagy amíg aranybarna nem lesz.
  • Minden újabb palacsinta sütés előtt vékonyan kend meg a serpenyőt.
  • Egy kevés vajjal és juharsziruppal tálald.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése